Halaman

Powered By Blogger

Selasa, 20 April 2010

bonda tersayang..


Inilah wajah bonda tersayang yg byk mengajar aku bagaimana kendalikan hidup ketika suka dan duka...juga ketika kita sendirian tanpa insan tersayang disisi.. untuk sama2 kongsi saat2 manis, pahit, suka dan duka hadapi kerenah anak2. Lebih 29 tahun ibu tua ini bergelar JANDA..tak pernah sekali aku lihat tanda2 resah diwajah dia..walau bertahun2 kami hidup tak berapa senang sgt..Syukurlah..
Wajah inilah yg jadi sumber kekuatan dalam diri aku ..ketika aku menangis sendiri....ketika aku terluka..luka yg paling dalam..ketika tenang riak diwajah dia..senyum terukir dibibir dia..aku jadi lupa seketika luka yang ada..
Walau bagaimanapun sikap kami dia tetap maafkan...selalu berleter tapi..aku tahu suatu hari nanti kami akan rindu pada leteran tu...paling dia tak suka bila anak2 atau cucu2 melambat2kan waktu menunaikan solat...panjang khutbah dia...tulah dia...BONDAKU TERSAYANG

Tiada ulasan:

Catat Ulasan